iklan

Friday, July 16, 2010

Hujan Yang Turun~


Hujan yang turun bagaikan mutiara

Hmmm... malam nie hujan turun....sejuk rasanya ckit.... siang tadi panas semacam apa2 pon syukur la...sebab hujan turun pokok-pokok tu doakan agaknya... so bile dari pas magrib dok memerap aje...sambil2 baca paper macam2 cegita arinie...bapak saman anak...anak saman bapak...apa nak jadi dunia sekarang nie...kerana harta sekangkang kera sampai berjuta-juta nak saman....patot perkara ini tak berlaku kerna hari orang makin terpelajar dan bijak cerdik hmmm.... tak taule... mungkin pandai tu yang len plak dicarinya...

so malam2 cam biasa le...aku suke merepek tak tentu pasal arinie... aku dok joging (xler joging mana pon jalan jer) so bile masuk pusingan ke 2 kat stadium tu....ada le... 2,3 budak nie dari jauh...dok perhatikan aku....aku syak ada something...nie...ceh makin aku dekat kambur plak diorang gopenya bekas anak murid aku...ler..... aku tak ngajo kot...dengar depa bisik "eh tu cikgu le" ape lagi campak le...gokok kat tangan....

hari ini aku blajo walau sejahat mana pun apabila diberi title "cikgu" hormatnya masih ada.... bile lalu depan diorang nasib baik diorang tegur "cikgu" hmmm...alahai aku pon lalu sambil senyum..... kebetulan kat situ jugak adala minah moto berdua (berani anak-anak zaman skrg) aku tak kenal pon...tapi lihat pada muka bersekolah lagi rasanya...hmmm memang berani anak-anak skrang... keluar kemana tak rasa pon diri tu bahaya.... bercampur ngan budak-budak laki... so aku teruskan
jalan sampai le kat kete...sampai kat kete.... (aku park kat depan playground) aku naik pelik gak nape org dok pandang2 aku semacam maybe depa tgk aku...beso sangat kot hihihi...nak joging plak tu...hahaha...lantakle...

Hmm...Rokok-rokok...sedap ke...ko~

Tgk jam da kul 7 so balik le... bile balik aku lalu depan budak2 tu skali lagi depa tego aku..."cikgu" kali nie...rokok mmg takde...aku gase pas aku...balik mau depa balon lagi....yang dak gurl tu pon sama jam da kul 7 ape terconggok kat situ lagi...mak apak depa tak fikiq ka..anak2 aku mana ni.... hmmm.... baik aku urus diri yang bau da...macam...hmmm...so ape aku dapat arinie.. walaupun kita tak mengenali anak murid kita...tetapi anak murid mengenali kita...kerana itu la...keistimewaan "guru" maka tanggungjawabnya juga berat sampai ke liang lahad akan dibawa beban nie.....

Sayang kalau hanya semata-mata SUKMA stadium ini digunakan


p/s: Sayang stadium besar-besar lepas SUKMA takde acara yang besar macam projek gajah putih pulak hmmm...


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails